Brev:
Småtspisende - 7 mdr.
9. januar 2008
Alder:
7 mdr.
Småtspisende - 7 mdr.
Kaere Helen Lyng Hansen
Hvor blev jeg glad, da jeg saa at der fandtes en netsundhedsplejerske. Det skal siges, at jeg bor i Frankrig, og har derfor ikke denne mulighed i hverdagen.
Jeg er noget usikker paa hvordan jeg skal haandtere min söns "ikke spisen", jeg haaber, at jeg kan göre det kort.
Oscar er snart 7 maaneder. Har spist gröntsager og frugtmos i ca. 1 maaned, hvilket er gaaet rimelig godt. Vi har dog vaeret i DK i tre uger hvor han spiste mest mad köbt paa glas.
Nu er vi saa kommet hjem, og har vaeret til vores maanedlige laegebesög, hvor planen er nu, at han skal have sutteflaske morgen og aften (210-240 ml) hver gang, til frokost grönstsager og köd (2 tsk) + frugtmos, kl. 16 1 youghurt og frugtmos. Det skal selvfölgelig köres ind i hans tempo.
Oscar drikker fint sin sutteflaske, men efter at vi er kommet hjem fra DK, har han ikke lyst til at spise sine gröntsager, heller ikke frugtmosen eller youghurten. Det bliver til faa skefulde eller nogen gange ingen. Jeg har prövet med hjemmelavet og köbeglas. Jeg giver en sutteflaske paa ca 180 ml, naar han intet spiser, hvilket han fint tager.
I DK var han omgivet af mennesker hele tiden, nu er det kun ham og jeg i löbet af hele dagen, kan det betyde noget.?
Hvor meget maelk skal man have paa hans alder paa en dag?
Han er ved at faa taender siger hans laege, kan det betyde noget?
Han er ogsaa begyndt at vaagne om natten, har ellers sovet fint (fra ca. kl. 20 - kl. 6 eller 7). Naar han vaagner tidligt (imellem kl 4-6), giver jeg ham vaelling om formiddagen, som jeg köbte i DK, han spiser ca. hver 4. time.
Hvor vigtigt er det at overholde at han spiser frokost lige kl. 12 og igen kl. 16?
Oscar er en meget glad og smilende dreng naar alt kommer til alt.
Haaber ikke mit brev blev for forvirrende.
Mange tak paa forhaand.
Med venlig hilsen
Lotte